Recent Posts

  • Kanban dla zespołów Scrumowych

    Odcinek 7. – Kanban dla zespołów Scrumowych (PSK) – Część 1.

    W 7. odcinku podcastu „Kanban przy kawie” opowiemy o specyficznej implementacji Kanbanu zalecanej przez Scrum.org dla zespołów Scrumowych. O tym co stoi za Professional Scrum with Kanban (PSK) rozmawiam z […]

  • Praktyki Kanbanu: uczyń zasady jasnymi

    Odcinek 6. – Uczyń zasady jasnymi (make policies explicit)

    Czwarta praktyka Metody Kanban mówi o tym by czynić zasady, lub jeśli ktoś woli tzw. polityki postępowania jasnymi, jednoznacznymi. Co w praktyce oznacza Make policies explicit? Jak uczynić zasady pracy […]

  • Praktyki Kanbanu: zarządzanie przepływem

    Odcinek 5. – Zarządzanie przepływem

    Klienci czekają na swoje usługi? Sprinty niedowożone? Porozmawiajmy więc o tym czym jest przepływ wartości? Na jakim poziomie i jak go mierzyć? Jak robić to w sposób, w który sterujemy […]

  • Upstream Kanban

    Odcinek 4. – Upstream Kanban – odkryj i zbuduj produkt

    Czy Kanban służy tylko do projektów utrzymaniowych? Czy z Kanbanem można prowadzić proces odkrywania i budowania produktu? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w odcinku poświęconym mniej znanej […]

  • Praktyki Kanbanu: WIP limits

    Odcinek 3. – Limity pracy w toku (WIP limits)

    Kontynuując serię poświęconą praktykom Metody Kanban zgłębiamy potrzebę, przykłady i korzyści płynące w ograniczania ilości pracy w toku. Popularne limity WIP to coś co czyni Kanban systemem pull, a więc […]

  • Praktyki Kanbanu: wizualizacja

    Odcinek 2. – Wizualizacja

    Drugi odcinek podcastu otwiera serię poświęconą szczegółowemu omówieniu praktyk Metody Kanban. Zaczynamy od wizualizacji pracy nienamacalnej. Wizualizacja przynosi olbrzymie korzyści zarówno tym, którzy pracują z Metodą Kanban, ale i zespołom […]

  • Po co mi Kanban?

    Odcinek 1. – Po co mi Kanban?

    Spróbujmy znaleźć odpowiedź na pytanie – co po mi Kanban? W pierwszym odcinku podcastu opowiemy o tym jakie korzyści przynosi stosowanie metody Kanban na różnych poziomach w organizacji. Z rozmowy […]