Odcinek 23. Lepsze planowanie, czyli tajemnica uzupełniania

Niezależnie od tego czy pracujemy zwinnie czy nie prawie zawsze nasze organizacje, zespoły i my sami poświęcamy jakiś wysiłek na planowanie pracy. To często wysiłek, który nie przynosi tyle wartości, ile byśmy chcieli. Co wtedy? Czym jest uzupełnianie czyli tzw. replenishment w Kanbanie?

Powyżej opisane wyzwania to nic nowego.

„Żaden plan kampanii nie przetrwa pierwszego kontaktu z wrogiem”

Helmut von Moltke

Powyższy cytat przypisuje się XIX-wiecznemu pruskiemu generałowi i strategowi Helmutowi von Moltke, a podobnych stwierdzeń znajdziemy pewnie więcej.

Wydaje się, że podobnie jest i w tradycyjnym prowadzeniu projektów, ale i w podobną pułapkę wpadają zespoły przywiązane do ram postępowania jakim jest Scrum.

Planujemy Sprinty, wkładamy wysiłek w estymacje, story pointy, a potem… rzeczywistość uderza nas w twarz. Czasem (częściej?) elementy pracy zajmują więcej czasu i wysiłku niż sądziliśmy, a czasem również nie wiemy, jak odnaleźć się w sytuacji, gdy przedwcześnie zaczyna nam brakować pracy.

Co mówią na ten temat praktyki Kanbanu? Hm… w największym skrócie mówimy, że czym innym jest planowanie pracy a czym innym podejmowanie przez zespoły i interesariuszy o uzupełnianiu kolejki elementów jako kolejnych do realizacji.

Okazuje się, że może nam pomóc nam w tym doświadczenie kierowców samochodów, bo te całkiem sprawniej wiedzą, kiedy upomnieć się o paliwo.

Jak lepiej planować, a właściwie uzupełniać zadania do realizacji w 23. odcinku podcastu! Zapraszam!

Jeśli masz pytania lub komentarze to koniecznie daj znać!

Jeśli zaś ten odcinek dostarczył Ci wartości to zapraszam do polubienia go i podzielenia się nim na Twitterze, LinkedIn lub Facebooku, a może nawet do dołączenia do grona jego Patronów na patronite.pl/kanban

Dziękuję i do usłyszenia!

Pomóż innym, podziel się!


Leave a Reply