Odcinek 11. Kanban Lens – Jak postrzegać pracę intelektualną?

Wysokopoziomowo, ale praktycznie. Tak o Kanbanie, o swoistym spojrzeniu przez obiektyw Kanbanu na pracę intelektualną, usługową i całe organizacje rozmawiam z doświadczonym trenerem i konsultantem – Andym Carmichael’em. Z wywiadu dowiesz się jakie kroki składają się na tzw. Kanban Lens i jak możemy dzięki tej koncepcji lepiej rozumieć przepływ pracy, której nie widać.

Andy Carmichael to doświadczony trener, konsultant i coach, który związany jest z Metodą Kanban od blisko 10 lat. Kilka lat temu przygotował wraz z Davidem Andersonem publikację Essential Kanban Condensed, która niedawno została opublikowana również w języku polskim!

Dziś zapraszam do rozmowy z Andym na temat koncepcji Kanban Lens która ujrzała światło dzienne już w 2013 roku za sprawą wpisu na blogu Davida Andersona a którą Andy wielokrotnie promował (link to nagrania z London Lean Kanban Days).

Zapraszam do odsłuchu!


6 Replies to “Odcinek 11. Kanban Lens – Jak postrzegać pracę intelektualną?”

  1. Marcin

    Bardzo dobry kawal wiedzy! Czekalem na troche wiecej abstrakcji i spojrzenie na organizacje z wyzszego poziomu tlumaczac prace jaka sie w niej odbywa jako uslugi dostarczane sobie nawzajem.
    Swiadome rozroznianie perspektywy patrzenia na potrzeby danego problemu (przyplyw wartosci w danym zespole, w dziale lub w calej firmie) pomaga uzmyslowic sobie jaka role i wartosc ma (alobo i nie ma) praca jaka jest wykonywana. Przyklad twoj i Andy: patrzac z dolu caly dzien pisze emaile i biore udzial w spotkaniach vs patrzac z gory co to tak naprawde wnosci i czego czescia jest – bardzo mi sie spodobal. Sam bede go uzywal 😉

    Plus za lekkie oderwanie sie od kontekstu software. Chodz sam wywodze sie z IT to jednak cenie bardzo jesli ktos potrafi opowiedziec o zastosowaniach metod pracy znanych dobrze w IT w innych nie-strikte-IT domenach.

    Mysle, ze umiejetnosc nazwania dokladnie tego co sie aktualnie robi (czynnosci, procesu) i zrozumienie znaczenia i wartosci jaka z tam stoi (albo i nie) jest kluczowym punktem poczatkowym. Andy podal swietny przyklad ze skaplikowana siatka powiazan z jakiejs organizacji, w ktorej pracowal.
    Do tego podejscie ewolucyjne/adaptacyjne ala kaizen i o czym chyba nie wspominales tym razem – tzw. psychological safety wydaje sie moc zaradzic problemom w wielu organizacjach.

    • dexter

      Cześć Marcinie,

      serdecznie dziękuję za komentarz w imieniu swoim i Andy’ego. Cieszę się, że podcast jest dla Ciebie wartościowy.
      I ja bardzo lubię takie podejście do pracy i stąd pomysł na przedstawienie jego koncepcji.

      Masz naturalnie rację w kwestii bezpieczeństwa psychologicznego w środowisku pracy. To warunek konieczny do zmiany i zaradzania problemom. Brak takiego bezpieczeństwa to jeden z głównych czynników powodujących opór wobec zmiany. Stąd kanbanowy nacisk na zmiany ewolucyjne, które ten opór starają się minimalizować.

      Dobrego dnia!
      Radek

  2. Karol Bocian

    Cześć,
    czy mógłbyś dać opcje ściągnięcia MP3 podcastu? Chciałbym słuchać Twoich podcastów bez konieczności instalowania aplikacji do podcastów. Będę bardzo wdzięczny, a Ty zyskasz nowego słuchacza.
    Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *